تیم ملی کاراته ایران قهرمان آسیا شد

تیم مردان کاراته ایران در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با پنج برد متوالی و شکست عربستان سعودی در فینال با شایستگی بر سکوی اول قاره کهن ایستاد.

به گزارش “روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه” و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، تیم کومیته ایران در جام پانزدهم قهرمانی کاراته آسیا در اردن، شروع طوفانی و پایانی عالی داشت، با عملکردی تحسین برانگیز به ویژه در بازی نیمه نهایی و در مصاف با تیم قدرتمند و پرمهره ژاپن و متعاقب آن در فینال برابر عربستان که در نهایت به قهرمانی انجامید.

شاگردان شهرام هروی از همان مبارزه اول نشان دادند که عزم شان را برای “طلای ۲۴ عیار” این رقابتها جزم کرده اند. آنها در گام اول چین تایپه را با هنرنمایی ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده و بهمن عسگری ۳ به صفر شکست دادند؛ پاکستان و عراق هم در برابر قدرت نمایی ملی پوشان کاراته کشورمان حرفی برای گفتن نداشتند؛ دو بازی دیگر با نتایج مشابه ۳ بر صفر. پورشیب، گنج زاده و خدابخشی در بازی برابر پاکستان و خدابخشی و صالح اباذری و گنج زاده در پیکار مقابل عرق به میدان رفتند و جالب اینکه در مبارزه سوم خود بدون اینکه حتی یک امتیاز تکنیکی به نام حریف شان ثبت شود، برنده از تاتامی خارج شدند.

نوبت به بازی سرنوشت ساز رسید؛ پیکار مقابل ژاپن همیشه مدعی. مبارزه با دو برد ۶ بر صفر صالح اباذری و ۴ بر یک بهمن عسگری آغاز شد، اما ژاپن با برد یک بر صفر ریوتارو آراگا برابر مهدی خدابخشی و ۳ بر صفر کن نشیمورا مقابل پورشیب، این مسابقه حساس را به تساوی کشاند.در پیکار آخر سجاد گنج زاده با برد ۲ بر صفر سند پیروزی و صعود تیم ایران به فینال کومیته تیمی آسیا را امضا کرد.

فینال با برد یک بر صفر مهدی خدابخشی آغاز شد. در پیکار دوم، بهمن عسگری با حساب ۳ بر یک از سد حریفش گذشت. در مبارزه سوم صالح اباذری با برد ۵ بر ۲ اجازه نداد فینال به بازی چهارم و پنجم کشیده شود و بدین ترتیب کاراته کاهای شایسته کشورمان مقتدرانه بر سکوی اول کومیته تیمی مردان ایستادند.

تیم ملی کاراته ایران در مجموع با ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز به کار خود در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در امان اردن پایان داد. این رقابتها بمدت سه روز و با حضور ۳۱۴ کاراته کا از ۲۹ کشور برگزار شد.

(Visited 98 times, 1 visits today)

درباره admin

همچنین بخوانید

حضور بانوان در دیدار فوتبال جام حذفی کشور در ورزشگاه آزادی تربت حیدریه منتفی است

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با صدور بیانیه ای از عدم امکان حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *