در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی تربت حیدریه صورت پذیرفت : ترسیم افق توسعه همگانی ورزش با محوریت تعامل دستگاه های اجرایی

نخستین جلسه شورای ورزش همگانی تربت حیدریه با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان ، جانشین معاون سیاسی فرهنگی اجتماعی فرمانداری ، مسئولین تربیت بدنی ادارات و دستگاه های مرتبط و دو تن از رؤسای هیئتهای کارگروه توسعه ورزش همگانی شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ، سیدحمیدرضا امینی در این نشست ورزش همگانی را پلی به سوی توسعه سلامت عمومی توصیف و بیان داشت : امروزه در جوامع توسعه یافته ورزش به عنوان راهی برای کاهش هزینه های بخش های پیشگیری و درمان به شمار می رود و بدون شک جامعه ما نیز برای ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی به ترویج ورزش بعنوان اصلی مهم نیاز دارد .
رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ادامه داد : تشکیل شورای ورزش همگانی راه توسعه فرهنگ ورزش را هموار خواهد کرد مشروط به اینکه اعضای شورا ، ادارات و دستگاه ها از تمام ظرفیت های موجود در این مسیر بهره ببرند و در واقع ورزش تبدیل به یکی از اولویت های اصلی دستگاه های اجرایی شهرستان شود .

سرانه ورزشی نهادها در حوزه ورزش هزینه نمی شود
امینی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات و معضلات موجود در جایگاه عمومی ورزش در شهرستان اشاره کرد و افزود : یکی از بزرگترین چالش ها در راه ترویج فرهنگ همگانی ورزش عدم همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی شهرستان است و متاسفانه ظرفیت های زیرساختی ادارات در اختیار حوزه ورزش قرار نمی گیرد که حل این موضوع به همراهی و تعامل بیشتری از سوی این دستگاه ها نیازدارد.
وی همچنین از عدم هزینه سرانه ورزشی دستگاه ها و نهادهای اجرایی در حوزه ورزش انتقاد کرد و عنوان داشت : دستگاه های اجرایی بر اساس قانون مکلف به اختصاص قسمتی از بودجه خود به بخش ورزش هستند اما در بسیاری از مواقع این اتفاق رخ نمی دهد و این یک آسیب جدی در حوزه ورزش همگانی شهرستان است که امید داریم با نگاه ویژه مسئولین و همچنین برنامه ریزی هایی که در این شورا صورت میگیرد این مشکل حل و فصل شود.

توسعه زیرساخت های عمومی ، راهی برای ترویج فرهنگ همگانی ورزش
رئیس اداره ورزش و جوانان توسعه زیرساخت های شهری را گامی موثر در ترویج فرهنگ همگانی ورزش دانست و اظهار داشت: شهرداری بعنوان ارگانی اثرگذار بایستی نگاه ویژه تری به ورزش داشته باشد و در برنامه های توسعه شهری پیش بینی ایجاد فضاهای ورزشی عمومی را در انجام دهند و انتظار داریم از ظرفیت های موجود نیز بیش از پیش در این مسیر بهره ببرند
وی به اهمیت نقش بانوان در توسعه ورزش همگانی نیز اشاره کرد و عنوان داشت : بانوان به عنوان قشری اثرگذار باید مورد توجه قرار گیرند چرا که ترویج فرهنگ ورزش در میان بانوان میتواند منجر به رشد این مقوله در بین خانواده ها و در نهایت جامعه شود و در برنامه ریزی ها نیاز است تا بیشتر به بانوان و اهمیت آن ها بپردازیم .

تدوین تقویم سالانه شورای ورزش با رویکرد ترسیم افق توسعه ورزش
امینی در خصوص رسالت های شورای ورزش همگانی نیز بیان داشت : این شورا وظیفه سیاست گذاری،برنامه ریزی و نظارت در جهت توسعه فراگیری ورزش همگانی در کلیه دستگاه ها ، نهادهای دولتی ، غیردولتی و خصوصی شهرستان را بر عهده دارد .
وی ترسیم افق توسعه ورزش در شهرستان را از وظایف مهم این شورا برشمرد و افزود : تدوین تقویم سالانه شورای همگانی ورزش با این رویکرد باید در دستور کار شورا قرار بگیرد و نیاز است ضمن پرهیز از موازی کاری و با وحدت رویه و تعامل بین بخشی پ از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی به شکلی عملیاتی بهره گیری شود

تدوین برنامه عملیاتی راهکار موثری برای استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی خواهد بود:
موسوی کیا جانشین معاون سیاسی فرهنگی اجتماعی فرمانداری شهرستان هم در این نشست بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی در دو فاز کوتاه مدت و بلند مدت تاکید کرد و عنوان داشت : توسعه ورزش نیاز به یک همیت جمعی دارد و باید تلاش کنیم ورزش به یک دغدغه مهم در سطح جامعه تبدیل شود . تدوین یک برنامه عملیاتی منسجم با تعیین دقیق وظایف هر دستگاه و مشخص کردن سازوکار پیاده سازی آن از مهمترین ضروریاتی است که شورای ورزش همگانی شهرستان باید در دستور کار خود قرار دهد .

گفتنی است در این جلسه پیرامون تدوین تقویم سالانه شورا، تشکیل کمیته ها ، تدوین سازوکار اجرایی و راه های ارتقای تعامل دستگاه های اجرایی شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

(Visited 266 times, 1 visits today)

درباره admin

همچنین بخوانید

موفقیت پسران سانداکار تربت حیدریه در استان

تیم ووشو پسران تربت حیدریه در پیکارهای بی شائولین ووشو قهرمانی خراسان رضوی با کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *