اخبار شهرستان

رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی: تربت حیدریه از پیشتازان ورزش همگانی در استان است


با حضور آذریان رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی و رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ، نشست فعالان حوزه ورزش همگانی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، امیرسرتیپ رضا آذریان در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالای ورزش همگانی در ارتقای نشاط اجتماعی گفت: ورزش همگانی پایه و اساس توسعه سلامت اجتماعی است و ترویج فرهنگ ورزش همگانی با مشارکت همه جانبه تمامی دستگاه ها، ادارات و سازمان ها میسر خواهد شد.
رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی با بیان اینکه کارگروه توسعه ورزش همگانی این استان توانسته در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ عنوان برترین کارگروه کشور را به خود اختصاص دهد افزود: عمده دلیل کسب این رتبه فعالیت های هیئت ورزش های همگانی استان بوده است. همچنین توجه به ورزش در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشین، کمک به رونق ورزش در سطح جامعه و اضافه کردن ورزش به سبد روزانه خانوار مهمترین رسالت های ورزش همگانی است که خوشبختانه هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی در سال جاری با شعار ایران فعال توانسته است برنامه های مختلفی را در این راستا اجرا نماید و شهرستان های خراسان رضوی نیز در این زمینه موفق عمل کردند.

آذریان با اشاره به نگاه علمی به توسعه ورزش در جهت ایجاد شغل و کارآفرینی برای قشر جوان توسط دست اندرکاران هیئت ورزش های همگانی نیز گفت: در دو سال گذشته با همکاری شهرستان ها شاهد رشد چشمگیری در زمینه تربیت مربی و مدرس در سطح استان بوده ایم و تربیت بیش از یکصد مدرس فدراسیونی و بالغ بر ۱۰۰۰ مربی در دوره های مختلف آموزشی از یک سو نیاز استان را به مربی و مدرس برطرف کرده و از سویی دیگر زمینه ورود این افراد را به بازار کار فراهم نموده است.
رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی درادامه با مطلوب ارزیابی نمودن عملکرد هیئت همگانی تربت حیدریه ، این شهرستان را از سرآمدهای استان در این حوزه معرفی کرد و اظهار داشت: تربت حیدریه به عنوان پایلوت حوزه ورزش شهرستان های استان به شمار می رود که خوشبختانه شاهد رونق ورزش همگانی در این شهرستان نیز هستیم و اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه در شهرستان رقم خورده است که حاصل نظم، تعامل و کار مضاعف فعالان حوزه ورزش تربت حیدریه است
وی افزود: انتظار داریم با مکلف شدن مسئولان این شهرستان برای مشارکت فعال در شورای عالی ورزش همگانی نگاه ویژه به تقویت فعالیت های ورزشی در مناطق حاشیه شهر و روستاهای این منطقه در رآس فعالیت های هیئت قرار گرفته و شاهد رونق بیش از پیش این حوزه در شهرستان باشیم.
مجید رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز در این نشست با تشریح برنامه های هیئت ورزش های همگانی شهرستان بیان داشت: توسعه ورزش همگانی هدف اصلی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه است و در این حوزه با نهایت توان تلاش خود را بکار بسته ایم.
رضایی افزود: در حال حاضر برنامه های ورزشی در مناطق حاشیه شهر را با اجرای برنامه های پیاده روی خانوادگی آغاز کرده ایم که با استقبال خوبی هم همراه بوده است. از طرفی با همکاریک شهرداری و شورای اسلامی شهر، المپیاد ورزشی محلات تربت حیدریه برای دومین سال متوالی در حال اجرا است و حدود ۶ هزار ورزشکار در این برنامه مشارکت دارند که عمده برنامه های آن در حوزه ورزش همگانی تدارک دیده شده است.
گفتنی است در پایان این نشست با حکمی از سوی امیرسرتیپ رضا آذریان رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی، حسن بهاریه به عنوان سرپرست جدید هیئت ورزش های همگانی تربت حیدریه معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا