با برگزاری آئین افتتاحیه ؛ مشعل نخستین المپیاد ورزشی محلات تربت حیدریه شعله ور شد

آئین افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی محلات تربت حیدریه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، شهردار، اعضای شورای شهر ، مسئولین محلی و جامعه ورزش شهرستان صبح امروز در سالن ورزشی نهم دی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ، سیدحمیدرضا امینی در خصوص این المپیاد که در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در شهرستان برگزار میگردد، با اشاره به نقش مهم دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ ورزش عنوان داشت : شهرداری بعنوان یکی از ارکان اساسی توسعه و ترویج ورزش همگانی در جوامع مختلف،نقشی کلیدی در این زمینه ایفا مینماید و برپایی این المپیاد به همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و همکاری و مشارکت اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی میتواند شروع خوبی در راه ایجاد روحیه نشاط و سلامت در جامعه باشد.
دبیر اجرایی المپیاد در ادامه نگاه جدی به ورزش را از مهمترین شاخصه های یک جامعه توسعه یافته دانسته و افزود : یکی از رسالت های اصلی اداره ورزش و جوانان ترویج ورزش در بین خانواده هاست و برگزاری این قبیل برنامه ها می تواند در راه رسیدن به این هدف تاثیر بسزایی داشته باشد .
شهردار تربت حیدریه نیز امروز در جمع ‌ورزشکاران و برگزار کنندگان المپیاد مشارکت بین بخشی را عامل رشد جامعه دانست و اظهار داشت : نگاه به ورزش به عنوان عامل پیوند دهنده جامعه بایستی تغییر کند و همه دستگاه های اجرایی باید در راه همگانی کردن ورزش بعنوان عامل توسعه اجتماعی مشارکت داشته باشند .
محمدصادق مجتهدی نشاط اجتماعی  و مشارکت عمومی را بزرگترین دستاورد این المپیاد خواند و اضافه کرد : معتقدیم جامعه ای میتواند در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند که از سطح سلامت بالایی برخوردار باشد و ورزش کم هزینه ترین و موثرترین راه در ایجاد سلامت برای عموم شهروندان جامعه است .
در ادامه این مراسم محمد امانی رئیس شورای شهر تربت حیدریه و عضو شورای عالی ستاد المپیاد ،رونق ورزش در محلات را از اهداف برگزاری این المپیاد بیان کرده و افزود : امیدواریم ورزش به عنوان یک ضرورت در سبد روزانه خانواده ها قرار گیرد و بعنوان نماینده مردم در شورای شهر تلاش میکنیم با پرداختن به ورزش عمومی بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داده و جامعه در مسیر سلامت جسمی و روانی مطلوبی قرار گیرد.
گفتنی است آئین افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی محلات تربت حیدریه با حمل مشعل در مسیری به مسافت ۶ کیلومتراز میدان شهدا تا سالن ورزشی نهم دی آغاز شد و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ، اجرای حرکات ورزشی و‌خنری، موسیقی زنده، رقص محلی، همنوازی گروه ورزش باستانی و رژه تیم های شرکت کننده از دیگر برنامه های این مراسم بود .
شایان ذکر است:بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار زن و مرد از ۲۴ محله شهر تربت حیدریه در این المپیاد ورزشی شرکت دارند که تا پایان دهه مبارک فجر در ۱۰ رشته و دو بخش تیمی فوتسال (آقایان) ، والیبال (بانوان)، طناب کشی و انفرادی، یک قل دوقل ، دارت ، هفت سنگ مهارتی ، مچ اندازی ، تیراندازی ، شطرنج و تکواندو به رقابت میپردازند.

(Visited 313 times, 1 visits today)

درباره admin

همچنین بخوانید

موفقیت پسران سانداکار تربت حیدریه در استان

تیم ووشو پسران تربت حیدریه در پیکارهای بی شائولین ووشو قهرمانی خراسان رضوی با کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *