اخبار شهرستان

به همت اداره ورزش و جوانان صورت گرفت: تازه شدن روح نشاط و امید در محلات حاشیه شهر تربت حیدریه

(نشاط و امید محله) عنوان طرحی است که اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با همکاری دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امورجوانان، مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و خیرین بمنظور ایجاد پویایی، توسعه سلامت عمومی، و کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر به اجرا درآوره است.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در این طرح با تمرکز بر قشر در معرض و متاثر از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر(بویژه در حوزه مواد مخدر) فعالیت های مختلف فرهنگی و ورزشی برنامه ریزی و امکان برخورداری ساکنین هر محله از امکانات و فضاهای ورزشی سطح شهر بصورت رایگان فراهم می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان با بیان این مطلب گفت: مرحله نخست طرح (نشاط و امید محله)  را از پنج محله امیرالمومنین(ع)، امام خمینی(ره)، شهید هاشمی نژاد، شهید چمران و کوی بازرگان آغاز کردیم و استفاده از اسختر، سونا، سالن های ورزشی و اهدای اقلام و البسه ورزشی از جمله فعالیت هایی بوده که تاکنون انجام شده و در ادامه نیز سایر محلات حاشیه شهر از اجرای این طرح برخوردار خواهند شد.

مجید رضایی در نشست مشترک با نمایندگان دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان و نمایندگان محلات هدف با تاکید بر تداوم اجرای این طرح افزود: تحقق این امر نیازمند همدلی، هم افزایی و بسیج امکانات و منابع است که بتوان با کمک خیرین  و ظرفیتی که در اختیارهر حوزه است به کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار سطح شهر کمک کرد.

رضایی با اشاره به اینکه استفاده از امکانات و منابع در زمینه های مختلف برای ساکنین حاشیه شهر دور از دسترس و هزینه بر است عنوان داشت: برنامه ریزی در خصوص تمرکز زدایی این امکانات از مرکز شهر و توزیع متناسب آن راهکاری است که می بایست مورد توجه مسئولین باشد و از سویی همراهی خیرین و مشارکت عمومی ساکنین حاشیه شهر نیز در تحقق این امر نقش موثری دارد.

مجید رضایی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری کلیه دستگاه ها و بویژه نمایندگان محلات هدف ابراز امیدواری کرد، با تداوم این طرح سلامت اجتماعی، روانی و جسمی در تمامی محلات شهر تربت حیدریه توسعه یابد و شاهد پویایی شهروندانی با نشاط و پرامید در شهرستان باشیم.

برگزاری کلاس های مختلف آموزشی، آگاهی بخشی و سبک زندگی سالم، برگزاری دوره های مهارت و حرفه آموزی ، فراهم آوردن زمینه اجرای فعالیت های خود اشتغالی، برنامه ریزی فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط دستگاه های مربوط به هر حوزه از دیگر مصوبات این نشست بود.

در آیین افتتاح این طرح که در ورزشگاه آزادی شهرستان برگزار شد با حضور دادستان و مسئولین قضائی، مسئول تربیت بدنی بسیج، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، رئیس اداره ورزش و جوانان، نمایندگان شهرداری،ائمه جماعات و نمایندگان پنج محله هدف، یکصد دست لباس ورزشی به شرکت کنندگان از هرمحله اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا