اخبار شهرستان

تکمیل پروژه های ورزشی تربت حیدریه به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اعلام فقر در سرانه ورزش های آبی و تشریح اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های عمرانی حوزه ورزش بخشی از محورهای نشست خبری رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، مجید رضایی همزمان با هفته تربیت بدنی در نشستی تخصصی با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولویت اداره ورزش و جوانان شهرستان در حوزه عمرانی تکمیل پروژه های ناتمام ورزشی است.

رضایی بازسازی استادیوم تختی شهرستان شامل زمین چمن،جایگاه ویژه و پیست دو ومیدانی، احداث سالن طبقاتی مجموعه تختی و احداث زمین ورزش های ساحلی را پروژه های ورزشی در دست اقدام این اداره برشمرد و افزود: تکمیل ساخت این پروژه ها به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تکمیل هرچه سریعتر آنها باشیم.

رضایی ساخت مجموعه آبی آبشار را یک ضرورت برای تربت حیدریه دانسته و افزود: در مقوله سرانه ورزش های آبی شاهد فقر در شهرستان هستیم و مجموعه آبی آبشار که به همت بخش خصوصی در دست احداث است می تواند بعنوان راهگشای توسعه زیرساخت های این حوزه نقش آفرینی کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه بر لزوم ورود خیرین به حوزه ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: تشکیل مجمع خیرین ورزشی از اهداف مهم اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه است و باید تلاش کنیم با عزم همگانی، حمایت مسئولان و تقویت تعاملات بین بخشی مسیر پیشرفت ورزش در شهرستان را هموار کنیم.

وی همچنین از هدف گذاری برای توسعه ورزش در نقاط کم برخوردار حاشیه شهر و روستاها خبر داد و گفت: ساماندهی اماکن ورزشی و سوق دادن سرمایه گذاری های حوزه ورزش به مناطق روستایی و‌کم برخوردار برنامه هایی است که اولویت اصلی اداره ورزش و جوانان است و در همین راستا علاوه بر تدوین طرح توسعه ورزش در نقاط کم برخوردار قصد داریم در آینده نزدیک المپیادهای ورزشی محلات و همایش های عمومی و همگانی ورزش را بصورت مستمر و مداوم در این نقاط برگزار کنیم.

مجید رضایی توجه به توسعه همگانی ورزش را از نکات کلیدی و حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: حوزه همگانی بال توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در جامعه است و بایستی با حمایت از فعالیت های این حوزه زمینه رشد ورزش را فراهم سازیم.
وی درخصوص نقش بانوان در این حوزه نیز افزود: از آنجا که بانوان سهم بسزایی در توسعه و تقویت ورزش در دو‌بخش همگانی و قهرمانی دارند از کلیه ادارات درخواست شده نسبت به معرفی مسئول ورزش بانوان هر اداره اقدام تا با تشکیل کارگروهی تخصصی و ایجاد تفاهم و مشارکت های چندجانبه در جهت ترویج فرهنگ ورزش در جامعه و تقویت و رشد ورزش بانوان گام برداریم

حوزه جوانان نیز از دیگر بخشهایی بود که رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با حساس قلمداد کردن این حوزه و تشریح اقدامات صورت گرفته درآن اظهار کرد: رونق سمن ها و تغییر نگرش در مصوبات جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان از ضروری ترین نیازهای حوزه جوانان است.
رضایی گفت: در این حوزه از طریق مکاتبه ای که با ادارات شهرستان صورت پذیرفته معرفی یک مشاور جوان در تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در ادامه با استفاده از ظرفیت مشاورین جوان شاهد مشارکت فعال و شکوفایی این قشر در حوزه های اجرایی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا