اخبار شهرستان

دیدار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با جامعه ورزش تربت حیدریه

سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در نشستی تخصصی به مناسبت هفته تربیت بدنی با مسئولان ورزش این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، باستانی در این نشست که با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، جمعی از روسای هیئت های ورزشی و نمایندگان اداره ورزش و جوانان در بخش ها برگزار شد، همفکری و تعامل را گره‌گشای معضلات موجود در ورزش دانست و گفت: در حال حاضر دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی شهرستان از فضاهای ورزشی متعددی برخوردار هستند که در صورت ایجاد تعامل و استفاده عموم ورزشکاران از آنها، تربت حیدریه شاهد عبور از سقف استاندارد سرانه فضای ورزشی در کشور خواهد بود.

باستانی از مدارس بعنوان پایگاه های استعدادیابی نام برد و افزود: در گذشته شاهد بودیم با رونق ورزش در مدارس استعداد های بزرگی به جامعه ورزش معرفی می شدند و برای تقویت زمینه های استعدادیابی بایستی نگاه اصلاحی به ورزش در مدارس داشته باشیم.

اصلاح نحوه توزیع امکانات ورزشی و توجه جدی به بخش همگانی ورزش دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به آنها پرداخت و اظهار داشت: ورزش همگانی تضمین کننده سلامت و نشاط در جامعه است و باید تمام هئیت های ورزشی در ترویج همگانی ورزش اهتمام داشته باشند. همچنین بانوان بعنوان قشری اثرگذار و سرنوشت ساز در شکل گیری پایه های جامعه باید با ورزش پیوند بخورند و لازم است تا تصمیم گیرندگان حوزه ورزش نگاهی جدی به بانوان داشته باشند.

باستانی در بخش پایانی صحبت خود تامین مالی را ضروری ترین نیاز بخش قهرمانی برشمرد و اذعان داشت: امروز با پیوند صنعت و ورزش شاهد شکوفایی ورزش در دنیا هستیم و مسیر علمی سازی ورزش از دروازه صنعت آغاز می شود. تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران یک نیاز اساسی است و در کنار آن با بهره برداری از چند پروژه صنعتی در دست احداث تلاش خواهیم کرد تا زمینه ورود صنعت و بخش خصوصی به حوزه ورزش را نیز فراهم سازیم.

مجید رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه هم در این نشست دسترسی عادلانه به امکانات ورزشی را دغدغه ای مهم در حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: بایستی تلاش کنیم ورزش در نقاط کم برخوردار رشد کند. همچنین حوزه همگانی ورزش و بویژه ورزش بانوان نیازمند یک برنامه ریزی منسجم است تا بتوانیم فرهنگ ورزش را در جامعه جاری سازیم.

رضایی تعامل با ادارات را از لازمه های پیشبرد سیاست های ترسیم شده در اداره ورزش و جوانان دانست و افزود: در راستای اهدافی که در نظر گرفته شده از ادارات خواسته ایم تا مشاور جوان و همچنین مسئول ورزش بانوان خود را معرفی کنند و امیدواریم با تقویت همکاری بین بخشی شاهد تداوم موفقیت ها و رشد روزافزون ورزش باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا