اخبار شهرستان

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در تبیین سیاست های این اداره عنوان داشت: توسعه ورزش در روستاها و مناطق حاشیه شهر اولویت اصلی اداره ورزش و جوانان

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در نشست تعاملی مجموعه ستادی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با روسای هیئت های ورزشی و نمایندگان تربیت بدنی بخش های این شهرستان سیاست های کلان این اداره در حوزه های مختلف را تبیین و به بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه حوزه ورزش و جوانان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، مجید رضایی در این نشست از نگاه ویژه به توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار در چشم انداز توسعه ورزش شهرستان خبر داد و گفت : برای ترویج فرهنگ ورزش قصد داریم تا تمرکز خود را معطوف به مناطق کم برخوردار کنیم و توسعه ورزش در روستاها و مناطق حاشیه ای شهر اولویت اصلی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ خانه ورزش روستایی در تربت حیدریه مشغول فعالیت است افزود: در مناطق روستایی استعدادهایی بسیاری نهفته است که لازم است با برنامه ریزی منسجم و جلب مشارکت خیرین و سرمایه گذاران در این حوزه مهم به رشد ورزش و سالم سازی جامعه کمک کنیم.

حوزه جوانان نیاز به کار جمعی دارد

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه برنامه ریزی در جهت افزایش فعالیت سمن ها را مهمترین برنامه این اداره در حوزه جوانان نامید و گفت: سمن ها بعنوان راهکاری موثر در ورود جوانان به فضای کارآفرینی و اشتغال باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و روند تسهیل گیری امور در ایجاد سمن ها از دستور کارهای اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه خواهد بود.

مجید رضایی از ادارات و دستگاه های اجرایی خواست تا زمینه را برای ورود جوانان به عرصه تصمیم سازی فراهم کنند و عنوان داشت: مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان باید در مسیر عملیاتی قرار بگیرد و شاهد نقش آفرینی جوانان در حوزه های مختلف از جمله تصمیم سازی و تصمیم گیری باشیم.

رضایی از پیگیری تسریع در روند ساخت خانه جوان شهرستان خبر داد و ادامه داد: راه اندازی خانه جوان زمینه ساز کارهای بنیادین در حوزه جوانان خواهد بود و پیگیر هستیم این پروژه بعنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی حوزه ورزش و جوانان هر چه سریعتر به مرحله بهره بردای برسد.

ورزش قهرمانی نیازمند توسعه سخت افزاری

رضایی در بخش دیگری از صحبت خود به حوزه ورزش قهرمانی پرداخت و تربت حیدریه را در این حوزه میدانی سرشار از استعدادهای نهفته توصیف کرد و افزود: استعدادیابی به وسیله تقویت دانش مربیان ، توسعه زیرساخت ها و فراهم نمودن زمینه ورود سرمایه گذاران به حوزه ورزش قهرمانی سه ضلع مثلث توسعه ورزش قهرمانی است که تجمیع آنها منجر به شناسایی استعدادها و افزایش تعداد ورزشکاران حرفه ای شهرستان خواهد شد.

وی سرانه ورزشی شهرستان را نیازمند تقویت دانست و گفت: در برخی از رشته های قهرمانی که استعدادهای خوبی هم در شهرستان داریم با کمبود امکانات مواجه هستیم و باید در این خصوص با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی خود را به وضعیت مطلوب نزدیک کنیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه حمایت از ورزشکاران در مسیر رشد و حضور در میادین بزرگ را مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت مسئولان دانست و اظهار داشت: یک ورزشکار برای حضور در سطوح ملی و افتخارآفرینی در میادین بین المللی نیازمند تامین هزینه های آماده سازی است و باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز در اختیار ورزشکاران قهرمانی قرار گیرد.

ترویج فرهنگ همگانی ورزش بنیان جامعه سالم است

حوزه ورزش همگانی موضوع بخش دیگری از صحبت های سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه بود .

وی در خصوص برنامه های حوزه ورزش همگانی گفت: توسعه همگانی ورزش یک نیاز برای توسعه است و معتقدم ورزش همگانی بنیان جامعه سالم است.

رضایی با دعوت از دستگاه های اجرایی و ادارات به همراهی در مسیر توسعه ورزش افزود: اگر ورزش به یک نیاز اساسی در جامعه تبدیل شود بسیاری از آسیب های اجتماعی کنترل خواهد شد و در این راه نیاز است تا با همدلی و بسیج یکپارچه در بین دستگاههای اجرایی به سمت جامعه بانشاط و ورزشکار حرکت کنیم.

ورزش بانوان باید گسترده شود

مجید رضایی در خصوص ورزش در حوزه بانوان نیز گفت: در سالیان اخیر ورزش بانوان در شهرستان رشد چشمگیری داشته است اما به نسبت جمعیت زنان در شهرستان این حوزه هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد.

رضایی کمبود امکانات اختصاصی بانوان را از معضلات اساسی شهرستان برای رشد فعالیت در حوزه بانوان برشمرد و اظهار داشت: بانوان بعنوان قشر بزرگی از جامعه نیازمند شرایط و امکانات مناسب تری برای فعالیت های ورزشی هستند و بنا داریم تا این فضاهای اختصاصی را تا حد ممکن در کوتاه ترین زمان فراهم نماییم.

وی از هیئت های ورزشی خواست تا با ساماندهی فعالیت های خود در حوزه بانوان زمینه شناسایی استعدادها و ورود بانوان به عرصه ورزش را فراهم کنند و اضافه کرد: تمامی هیئت های ورزشی موظفه به معرفی نایب رئیس بانوان خود هستند و این کار بایستی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

عمران ورزشی نیازمند ورود سرمایه گذاران است

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ورود بخش خصوصی به حوزه عمرانی را یک نیاز مهم در حوزه ورزش دانست و بیان داشت: در حوزه ورزش با توجه به کمبود منابع مالی نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم و تجربه نشان داده هر گاه پروژه ای با مشارکت بخش خصوصی پیش رفته خروجی با کیفیت تری را ارائه کرده است.

رضایی نگاه جدی مسئولان را بخش دیگری از پازل توسعه سخت افزاری نامید و خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت های ورزشی نیازهای اساسی داریم که لازمه مرتفع ساختن آنها ورود مسئولین و جذب اعتبارات ملی و استانی است. ضمن اینکه بخشی از فضای ورزشی فعلی هم فرسوده شده و نیاز به نوسازی و تجهیز دارد.

وی نحوه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی را یک چالش بزرگ در حوزه زیرساختی برشمرد و اضافه کرد: واگذاری بدون نظارت و کارشناسی نشده آسیب بزرگی به زیرساخت های ورزشی وارد میکند و بایستی نقش نظارتی اداره ورزش و جوانان در حوزه اماکن ورزشی تقویت شود چرا که معتقدم با ادامه روند فعلی در سالهای آینده با معضلات بسیار اساسی مواجه خواهیم شد که رفع آنها هزینه بسیار زیادی را به بدنه ورزش شهرستان وارد خواهد کرد .

دفتر کانون پیشکسوتان ورزش تربت حیدریه راه اندازی می شود

رضایی در بخش دیگری از صحبت های خود پیشکسوتان را سرمایه های عظیم ورزش نامید و اظهار داشت: رعایت حرمت و جایگاه پیشکسوتان در تمامی میادین ورزشی یک امر مهم است و تمامی هیئت های ورزشی باید از تجربیات ارزنده پیشکسوتان در جهت برنامه ریزی بهتر و بهبود امور بهره ببرند.

وی از راه اندازی کانون پیشکسوتان ورزش تربت حیدریه در آینده نزدیک خبرداد و افزود: در تلاش هستیم تا پیشکسوتان نقش پررنگ تری در تصمیم گیری ها و فعالیت های حوزه ورزش داشته باشند و از همین رو قصد داریم تا دفتر کانون پیشکسوتان ورزش شهرستام را راه اندازی کنیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در پایان از پیشکسوتان و صاحب نظران حوزه ورزش و جوانان خواست تا با ارائه پیشنهادات و بیان انتقادات سازنده، راهگشای مسیر بهبود کیفیت فعالیت ها و برنامه های این اداره باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا