اخبار شهرستان

گرامیداشت هفته جوان در دستور کار ستادساماندهی امورجوانان تربت حیدریه قرار گرفت

اولین نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه در سال ۹۸ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندرای تربت حیدریه در اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه، سیدحمیدرضا امینی در این نشست با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و فرارسیدن هفته جوان خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد با هماهنگی و همکاری کلیه دستگاههای عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان فعالیتهایی را برنامه ریزی و اجرا نماییم که جامعه جوان را به سمت ایجاد انگیزه، مشارکت، هویت بخشی و توانمندسازی سوق دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان هم افزایی و دوری از هرگونه موازی کاری بین سازمانها را مهمترین هدف این نشست عنوان کرده و افزود: هفته جوان فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی و دستاوردهای جوانان در حوزه های مختلف می باشد که می توان با برنامه ای مدون از این فرصت در راستای رشد و پرورش استعدادها و دستیابی به اهداف حوزه جوان استفاده کرد.

امینی همچنین تکریم جایگاه جوان و ایجاد نشاط و امیدآفرینی در این قشر را مهمترین وظیفه دستگاههای اجرایی و مسئولین حوزه های مختلف برشمرد و تصریح کرد: هرگونه فعالیتی که در بخش جوانان انجام می گیرد می بایست روحیه مشارکت پذیری، اعتماد سازی و نشاط را بین جوانان گسترش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه نیز در این نشست از جوان به عنوان یکی از سرمایه های خاص اجتماعی یادکرد که چنانچه در جهت صحیح هدایت گردد میتوان به عنوان راهکار برون رفت چالش های مختلف جامعه باشد.  ابراهیم داوودیان با تاکید بر اثربخشی فعالیت های حوزه جوان افزود: باید به گونه برنامه ریزی کرد که این فعالیت ها معطوف به روز یا هفته ای خاص نباشد بلکه در تمام ایام سال از این ظرفیت به شکلی بهینه و مطلوب استفاده کرد. وی افزود هفته جوان میتواند فرصتی برای نهادینه کردن فعالیت های گسترده حوزه جوان باشد.

داوودیان با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع جوان و رویکرد دولت بر جوان گرایی افزود: کلیه دستگاه های اجرایی می بایست تلاش کنند تا  با اعتماد سازی و تسهیل گری در این زمینه،  بیش از گذشته شاهد جلب مشارکت فعال قشر جوان در امور مختلف منطقه ، رفع محدودیت ها و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی این حوزه باشیم.

گفتنی است، دیدار و تقدیر از خانواده معظم شهدای جوان و تجلیل از جوانان نخبه حوزه های مختلف در جهت الگو سازی و هویت بخشی جوان، راه اندازی پیاده راه جوان  با هدف معرفی توانمندی ها ودستاوردهای جوانان، برگزاری نشست های تخصصی با جوانان و کرسی های آزاد اندیشی در جهت تعمیق بخشی فرهنگی و با رویکرد گفتمان سازی و معرفت شناختی، برگزاری کارگاه های مشاوره و مهارت آموزی بویژه برای گروه سربازان و محبوسین در زندان در جهت امیدآفرینی جوان و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی در برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

۲۶فروردین  لغایت ۲ اردیبهشت ماه  جاری، مصادف با میلاد حضرت علی اکبر(ع) به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا