اخبار شهرستان

نشست شورای ورزش بخش بایگ تربت حیدریه برگزار شد

نشست شورای ورزش بخش بایگ با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ، نماینده اداره ورزش و جوانان در بخش بایگ ، بخشدار و اعضای شورای اداری این بخش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه، بخشدار بایگ  در این نشست با تاکید بر اهمیت تشکیل جلسات شورای ورزش در بخش ها با حضور مسئولان شهرستان اظهار کرد: شناسایی ظرفیتها و کاستن چالشهای موجود در بخش مهمترین دستاورد این نشست های تخصصی است.
حسین خوش طینت با بیان اینکه تامین ۸۰ درصد ابریشم کشور در این بخش انجام میگیرد و از این حیث ظرفیت بسیار عظیمی برای اشتغال زایی حوزه جوانان را در اختیار دارد افزود: حدود ۵۰ درصد جمعیت بخش یگ را قشر جوان(۱۸ تا ۳۵ سال) تشکیل می دهد که با تقویت تعامل و هم افزایی بین بخشی میتوان شاهد جهش خیره کننده در حوزه جوانان این منطقه بود.
خوش طینت اضافه کرد: مقوله ورزش نیز در این بخش مورد توجه مسئولین است که بنا داریم با برگزاری نشست های بیشتر و تخصصی تر و حمایت مسئولین بالادستی به رونق فعالیت های ورزشی در روستاهای بخش بپردازیم

موسوی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تربت حیدریه هم وفاق و تعامل را در بخش بایگ راهگشای مشکلات برشمرد و اذعان داشت: برای رفع چالشها در درحوزه جوانان باید زمینه حضور پررنگ آنها در میدان عمل فراهم سازیم. و‌در زمینه ورزش نیز بخش بایگ نیاز دارد با تقویت تعاملات، استفاده از ظرفیت های موجود و نگاه ویژه تر مسئولین محلی مسیر پیشرفت خود را طی کند.

نماینده اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در بخش بایگ نیز با اشاره به دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان در این بخش گفت: ورزش بخش بایگ از توانمندی بالایی برخوردار است و تعداد بالای مقام آوران این بخش در رشته های مختلف موید این موضوع است

محمد رزمگاه ضمن قدردانی از تعامل کلیه مسئولین محلی و با اشاره به توسعه زیرساختی از جمله تعویض کف پوش سالن ورزشی شهر بایگ در خصوص نیازهای حوزه ورزش و جوانان این بخش گفت: در بخش بایگ در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار در ۵ رشته ورزشی سازماندهی شده اند و انتظار داریم با حمایت مسئولین مسیر توسعه هموارتر و استفاده بهینه از فضاهای در دسترس صورت پذیرد.

توجه ویژه به ترویج ورزش همگانی نیز خواسته حجت الاسلام و المسلمین صنوبری امام جمعه بایگو عضو شورای ورزش این بخش بود که در این خصوص بیان داشت: ورزش زمینه ساز نشاط در جامعه است و رشد ورزش در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان و بانوان میتواند موتور رشد جامعه را به حرکت درآورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه هم در این نشست مقوله اشتغال را مهمترین اولویت حوزه جوانان برشمرد و گفت: پتانسیل های بالایی از جمله ابریشم و معدن طلای زرمهر فرصتی طلایی برای اشتغال زایی در بخش بایگ را ایجاد کرده و ارائه تسهیلات اشتغال زایی از سوی بانک های طرف تفاهم وزارت ورزش و جوانان و تعامل با شهرداری در جهت کاهش هزینه پروانه های ساختمانی راهکارهایی است که می تواند افق های روشنی برای اشتغال جوانان این بخش فراهم نماید.

مجید رضایی با تاکید بر فراهم‌نمودن زمینه ورود خیرین منطقه به امور ورزشی افزود: در این خصوص چنانچه ظرفیت و اولویتها شناسایی شوند شاهد توسعه پایدار در زمینه های ورزشی،عمرانی و اشتغال خواهیم بود
رضایی اضافه کرد:درحال حاضر ۳ خانه ورزش روستایی در بخش بایگ مشغول به فعالیت هستند و آمادگی داریم تا در روستاهایی که ظرفیت های لازم را دارا باشند نسبت به احداث و تجهیز خانه های ورزش روستایی اقدام کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای بخش بایگ در حوزه ورزش و جوانان گفت: حمایت دهیاران و بخشداری برای ایجاد مکانی اختصاصی جهت فعالیت نماینده اداره ورزش و جوانان در بخش بایگ، شناسایی و استفاده از جوانان نخبه بعنوان رابط حوزه جوانان و معرفی رابطین ورزش هر روستا نیز از برنامه های مهمی است که به دنبال اجرای آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا