اخبار شهرستان

نخستین نشست منطقه ای جوانان خراسان رضوی در تربت حیدریه برگزار شد

طی نشستی که با حضور مشاور استاندار خراسان رضوی در امورجوانان، فرماندار تربت حیدریه ،معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری و مشاور فرماندار شهرستان در امورجوانان، رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه، اعضای هیئت رئیسه مجمع مشورتی جوانان این شهرستان و ۴۱ جوان عضو در هیئت رئیسه مجامع مشورتی شهرستان های جنوب خراسان رضوی به میزبانی تربت حیدریه برگزار گردید، اهم فعالیتها، چالشها و فرصت های حوزه جوان موردبحث و بررسی قرارگرفت
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه، سیدحمیدرضا امینی در این نشست که برای اولین بار برگزار گردید ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این شهرستان، گردهمایی جامعه جوان را فرصتی مغتنم برای تعامل با این قشر و شناسایی نخبگان جوان خواند. وی افزود: تشکیل ستاد ساماندهی امورجوانان در سراسر کشور و اقدامات انجام شده در این حوزه هرچند بستری مناسب در جهت رفع نیازها، کاهش آسیبها و تحقق اهداف را فراهم نموده اما کافی نخواهد بود.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه افزود: با تعامل و حمایت ۵۰ عضو در این ستاد و مشارکت فعال جوانان سعی بر تسهیل گری در حوزه جوان داریم
امینی با اشاره به پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه جوان و توفیقات حاصله در این بخش خاطر نشان کرد: احداث خانه جوان و تشکیل پارلمان مشورتی جوانان در تربت حیدریه دو ظرفیت عمده در جهت توسعه و تحقق حوزه جوان این شهرستان خواهد بود.
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور جوانان نیز در این گردهمایی با تبیین بخشی از بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به نقش موثر جوان اشاره و افزود: واژه “جوان” تکیه مقام معظم رهبری در این بیانیه است و توصیه های رهبری به جوانان در بیانیه ایشان نشان از امید و اعتماد به قشر جوان است.
علی باغدار دلگشا با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی از سوی استاندار خراسان رضوی نمایندگان مجلس، نمایندگان دولت و سرمایه گذاران و کارآفرینان را اضلاع اصلی این مثلث خواند و خاطر نشان کرد: ثبت ۳۳۳ طرح دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ۱۰ماهه گذشته سال جاری با تکیه بر الگوی کیفیت و بدون وابستگی به بخش دولتی توسط جوانان گامی موثر و موفق در زمینه کارآفرینی است.
باغدار دلگشا با بیان این مطلب که مجمع مشورتی جوانان میبایست فرصتی برای گفتمان سازی و به فعلیت در آوردن ظرفیت های بالقوه باشد تصریح کرد: مهمترین موضوع قبل از مطالبه گری ، تبیین طرح عملیاتی و راهبردی مطالبات از سوی جوانان است.
وی در پایان به تعریف وظایفی برای حوزه جوان و مسئولین پرداخت و گفت: اعضای مجامع مشورتی جوانان موظف به انسجام، مشارکت در تصمیم سازی، ارائه راهکارهای اجرایی منطبق با الگوی صحیح رفتاری در جهت ارتقا منافع ملی و مطقه ای، ایده پردازی و تلاش در راستای تحقق آنها، و نیز بکارگیری تمامی ظرفیت ها بدون توجه به تفاوت ها می باشند و در گرایش به خرد جمعی بویژه قشر جوان، مسئولیت پذیری، پاسخ گویی، تسهیل گری، کمک به تصحیح خطاهای جوان اعتماد سازی بین جوانان را نیز از مهمترین وظایف مسئولین عنوان کرد.
همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در این نشست با بیان اینکه وظیفه دولت و‌مسئولین دولتی آماده سازی زیرساختهاست گفت : بخش خصوصی با مشارکت متخصصین حوزه های مختلف در زمینه سرمایه گذاری توسعه ایجاد کند. بایستی به این نکته دقت کنیم که امروز شاخص توسعه یافتگی بکارگیری سرمایه انسانی اگاه و متعهد و متخصص است و این سرمایه عموما جوانان هستند
و پیشرفت و موفقیت محصول استفاده درست و بموقع از این سرمایه است.
رستمی در ادامه با اشاره به بلندمدت بودن اثرات تشکیل پارلمانهای مشورتی گفت: نقش پارلمان جوانان بایستی بعنوان یک بازوی فکری تببین شود و ایده های بدیع جوانان خوش فکر با مطالبه گری پارلمان سیستم های تصمیم ساز را به عکس العمل وا دارد .
وی در بخش پایانی صحبت خود چالش اجتماعی را چالش جدی عصر حاضر عنوان کرد و اظهار داشن: باید تلاش کرد با تعامل، گفتمان و ارتباط نزدیک با قشر جوان به درک متقابل رسید و با جلب اعتماد جوانان مانع ایجاد گسل های فکری و کاهش شکاف نسلی شد.
حمید نیرویی،مشاور فرماندار تربت حیدریه در امور جوانان نیز بیان داشت : مشارکت پایدار،واقعی و نظام مند جوانان در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها، نگاه به امور مختلف منطقه از منظر جوان و تنظیم سند راهبردی جوانان،از مهمترین اهداف مورد توجه پارلمان جوانان در تربت حیدریه است.
سید جمال یوسف زاده رئیس پارلمان مشورتی تربت حیدریه ضمن تشریح عملکرد یکساله این پارلمان اضافه کرد :با رویکرد مطالبه گری آغازگر مسیر توسعه و پیشرفت در حوزه جوانان شده ایم و اعتماد به جوانان در بخش های مختلف از مهمترین خواسته های این قشر است.

گفتنی است اعضای هیئت رئیسه مجامع مشورتی جوانان شهرستان های باخرز ، رشتخوار ، خواف ، زاوه ، گناباد، بجستان، کاشمر ، خلیل آباد ، مه ولات و بردسکن در این جلسه شرکت داشتند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا