کسب دو مقام استانی توسط دوندگان کوهستان تربت حیدریه

دوندگان کوهستان تربت حیدریه در چهارمین دوره مسابقات اسکای رانینگ (دوی کوهستان) قهرمانی استان به دو نشان نقره و برنز دست یافتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه این رقابت ها در دوبخش مردان و زنان به میزبانی شهرستان طرقبه شاندیز در ارتفاعات روستای زشک برگزار شد و یکصد دونده کوهستان از سراسر استان در دو ماه (ورتیکال) و (اسکای) در این مسابقات به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت کوهنوردی تربت حیدریه با بیان این خبر گفت: این مسابقات در ماده ورتیکال(مسافت کوتاه باشیب زیاد) با صعود به قله چمن به مسافت ۲هزار و۷۰۰متر انجام شد و دوندگان در ماده اسکای نیز در مسافت ۲۰ کیلومتری قلل چمن۱، ۲ و ۳ بصورت رفت و برگشت به رقابت پرداختند.

سید محمد هاشم زاده با بیان اینکه دوندگان در این دوره در دو رده سنی ۱۸تا ۴۴ و بالای ۴۵ سال رقابت داشتند در خصوص عملکرد نمایندگان تربت حیدریه بیان داشت: در گروه سنی بالای ۴۵ سال محمدحسن صبوری موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در ماده اسکای شد و نشان نقره را بر گردن آویخت و  رسول بلوچ قرایی دیگر نماینده شهرستان نیز در همین ماده و در گروه سنی ۱۸ تا ۴۴ سال بعد از ورزشکاران مشهد و قوچان در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز را از آن خود کرد.

اسکای رانینگ یک ورزش کوهستانی ، شامل دویدن در کوههاست که در بالای ارتفاع ۲۰۰۰ متری انجام میگیرد. جایی که شیب بایستی بیش از ۳۰ درصد بوده و سختی صعود از درجه II  تجاوز نکند. این ورزش ترکیبی از انواع مسابقات از جمله مسافت های کوتاه با شیب زیاد (ورتیکال) تا اسکای ریس و اسکای ماراتن می باشد.

 

 

 

(Visited 63 times, 1 visits today)

درباره ملیحه علیپور

همچنین بخوانید

موفقیت پسران سانداکار تربت حیدریه در استان

تیم ووشو پسران تربت حیدریه در پیکارهای بی شائولین ووشو قهرمانی خراسان رضوی با کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *