اخبار شهرستاندسته‌بندی نشده

کسب مقام اول شرکت کننده تربت حیدریه در مرحله استانی جشنواره ورزشی “دا”

 رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تربت حیدریه از کسب مقام اول توسط شرکت کننده این شهرستان در مرحله استانی و بخش فرهنگی جشنواره ملی فرهنگی ورزشی “دا” خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به نقل از علی حسین زاده، چهارمین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی ” دا ” در مرحله استانی با شرکت بانوان روستایی از سراسر استان امسال به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا بصورت مجازی در چهار بخش فرهنگی، آموزش، برگزاری مسابقات و همگانی رشته های بومی محلی با شعار (در خانه می مانیم) در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد. 

حسین زاده در خصوص روند برگزاری این جشنواره ورزشی گفت: در مرحله شهرستانی این جشنواره ۳۳ نفر از بخش های رخ، کدکن و مرکزی در رشته های بومی محلی تاپ تاپ ، خط خط، گل یا پوچ، نان بیار کباب ببر، دوز، اتل متل( بخش مرکزی)، کلاغ پر، قصه گویی، اپل من تپل من (بخش کدکن) و رشته های یقل دوقل و لپربازی (بخش رخ) شرکت کردند که ویدیوهای برگزیده ۳نفر برتر در هر رشته به دبیرخانه جشنواره در هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خراسان رضوی ارسال و مورد ارزیابی قرارگرفت.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تربت حیدریه افزود: در مرحله استانی از بین بیش از ۵۰ ویدئوی ارسالی، مبارکه تیموری از بخش کدکن این شهرستان موفق شد در بخش فرهنگی جشنواره و در رشته قصه گویی عنوان نخست را کسب کند. 

گفتنی است: جشنواره ورزشی دا نام مادران شیرزن ایران را تداعی می کند و یکی از هشت طرح ملی ورزش زنان است که روستاهای پرجمعیت را هدف قرار داده و از سال ۹۴ تاکنون توسط معاونت توسعه امور زنان وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و هیات های استانی برگزار میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا