اخبار شهرستان

کوهنوردان تربت حیدریه فاتح سه قله مرتفع کشور شدند

بیش از ۵۰ کوهنورد تربت حیدریه در قالب گروه های کوهپیمایی به مناسبت چهلمین فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدای ورزشکار به سه قله تفتان ، شیرکوه و البرز صعود نمودند .
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ، رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان در تکمیل خبر فوق بیان داشت: ۱۸ کوهنورد در قالب گروه دوندگان کوهستان به سرپرستی حسین حسین زاده و محمد ذاکری پس از دو روز طی مسیر فاتح قله ۴۰۵۰ متری تفتان در استان سیستان و بلوچستان شدند .
جواد انصاری از استان همدان به عنوان دیگر مقصد کوهنوردان این شهرستان نام برد و گفت: بیش از ۲۵ کوهنورد گروه کیانمهر نیز در استان همدان و طی صعودی که دو روز به طول انجامید موفق به فتح قله ٣۵٨۴ متری الوندشدند که علی علیزاده و مهدی نجفی هدایت و سرپرستی این گروه را برعهده داشتند .
وی همچنین از فتح بام استان یزد توسط کوهنوردان تربت حیدریه خبر داد افزود : تیم ۵ نفره کیارش به سرپرستی علی زهرایی دپیمایشی یک روزه به قله ۴۰٧۵ متری شیرکوه یزد صعود نمودند .
انصاری با اشاره به فعالیت های گسترده گروه های کوهنوردی شهرستان ادامه داد : توسعه ورزش همگانی و ترویج سلامت اجتماعی مهمترین هدف هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان است و خوشبختانه در سالیان اخیر تعداد کوهنوردان سازمان یافته تربت حیدریه افزایش داشته و این رشته ورزشی با اقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا