اخبار شهرستان

خراسان رضوی فاتح رقابتهای کشتی آزاد کشور شد

پرونده مسابقات کشتی آزاد جوانان کشور، انتخابی تیم ملی (یادوراه خیرنیکنام حاج طاهر علی حسن زاده) با قهرمانی تیم خراسان رضوی (تربت حیدریه)، نایب قهرمانی البرز ومقام سوم مازندران در تربت حیدریه بسته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه این دوره از پیکارها که به عنوان اولین چرخه از انتخابی تیم ملی جوانان از هیجدهم اسفند بمدت سه روز در سالن شهدای نهم دی تربت حیدریه در جریان بود ظهر امروزبا برگزاری فینالهای پنج وزن دوم به پایان رسید که در نهایت تیم خراسان رضوی(تربت حیدریه) با کسب ۱۱۱ امتیاز جام قهرمانی بالای سر برد، آزادکاران البرزی با ۱۱۰ امتیاز در جای دوم ایستادند و تیم مازندران مدافع عنوان قهرمانی با ۱۰۸ امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت.

همچنین تیم سهمیه آزاد مسابقات متشکل از قهرمانان جهانی و آسیایی ایران در این دوره۱۴۷ امتیاز کسب کرد که در رده بندی تیمی لحاظ نمی گردد.

در بخش انفرادی این مسابقات و در وزن۵۷  کیلوگرم، احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی)، سینا زندی (سهمیه آزاد)، علی مؤمنی (سیستان  و بلوچستان) و امیرعلی فریدی اسد (سهمیه آزاد)، علی صفایی (سهمیه آزاد) و میلاد ولی زاده (اروند) به ترتتیب در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند

ف 
در۶۱  کیلوگرم: آرمین حبیب زاده (سهمیه آزاد) اول،  محمدمهدی پلنگ وار (مازندران) دوم، علیرضا اصلانی  (سیستان وبلوچستان) و یاسین رضایی (سهمیه آزاد) مشترکا سوم – ابوالفضل کوشکی (لرستان) چهارم و پوریا هاشمی (یزد) مقام پنجم را بدست آوردند


در وزن۶۵  کیلوگرم: محمدعلی عموزاده (سهمیه آزاد) قهرمان،  محمدرضا شاکری (لرستان) نایب قهرمان، یوسف جابری (تهران) وعباس ابراهیم زاده (مازندران) مشترکا سوم شدند و اشکان مجریان (سیستان و بلوچستان) و جواد عزیزی (قشم) هم رده چهار و پنجم را کسب کردند.

در ۷۰  کیلوگرم: حسین محمدآقایی (البرز) به مقام اول رسید، سیدامیرمهدی حسینی (مازندران) در جای دوم ایستاد،عادل پناهیان و علی کبودتبار از تیم سهمیه آزاد بصورت مشترک بر سکوی سوم تکیه زدند و محمدامین ادهمی (گیلان) و محمدامین هاشمی (قزوین) نیز در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم: ۱- عرفان الهی (مازندران)،امیرحسین متقی (خراسان رضوی) ، ارشاوین اسماعیلی (سهمیه آزاد) و سبحان رحمانی (سهمیه آزاد) عناوین اول تا سوم را کسب کردند و سید مصطفی حسینی (گلستان) و محمدرضا ملکی (قزوین) در دره چهارم و قرار گرفتند

دومین روزاین مسابقات در وزن
۷۹ کیلوگرم: با قهرمانی سبحان یاری (کرمانشاه) نایب قهرمانی وحید اسماعیل زاده (تهران) و سکوی سوم مشترک برای فرزاد صفی جهان شاهی (کرمان) و مجید باقری (سهمیه آزاد) پیگیری شد و علیرضا رستمی (البرز) و علیرضا محمدی (خراسان رضوی) هم رده چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم: عارف رنجبری (البرز)، ابوالفضل یاراحمدی (لرستان، سجاد حسین آبادی (خراسان رضوی) و محمدجواد صالحی (کیش) بر سکوی اول تا سوم ایستادند و محمد غفاری (مرکزی) و حسین نوری (تهران) رده چهارم و پنجم را کسب کردند

در ۹۲ کیلوگرم: محمدمبین عظیمی (کردستان) قهرمان شد، محراب بابایی (نماینده تربت حیدریه در تیم خراسان رضوی) بر سکوی نایب قهرمانی تکیه زد و حسین رسولی (همدان) و فاضل پوررجب (سیستان و بلوچستان) هم مشترکا سوم شدند، همچنین آرین سجادی (اروند) و عرشیا حسنیان (البرز) رتبه چهارم و پنجم را کسب کردند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم: رده نخست به امیرعلی آذرپیرا (تهران) رسید،  فرهاد بتوایی (لرستان) دوم شد و طاها خمینه (خراسان رضوی) و ابوالفضل بابالو (توابع تهران) بر سکوی سوم مشترک ایستادند و عرشیا توکلی (گلستان) و امید کریمی (البرز) هم در جای چهارم و پنجم قرار گرفتند.



در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی (گیلان) با غلبه بر ابوالفضل رستم پور (سهمیه آزاد) قهرمان شد رستم پور بر سکوی دوم ایستاد و سالار حبیبی (تهران) و رضا زندی (البرز)  نیز مشترکا سوم شدند، در این وزن مرتضی جان محمدزاده (آذربایجان شرقی) و علی رضا رمضان زاده (مازندران) در رده چهارم وپنجم قرار گرفتند.

در رده بندی تیمی بعد از خراسان رضوی، البرز و مازندران ، تیم های تهران با ۸۷ امتیاز، لرستان با ۷۰ امتیاز و سیستان و بلوچستان با ۵۹ امتیاز جایگاه چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است آزادکاران جوان کشور که از بین مقام آوران همین دوره از مسابقات در تربت حیدریه راه خود رابرای تصاحب دوبنده تیم ملی آغاز کردند سال آینده نیز چندین مرحله اردو ومسابقات کشوری را پشت سرنهاده و منتخبین نهایی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان که مردادماه ۱۴۰۱ دربلغارستان برگزار می شود اعزام خواهند شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا