اخبار شهرستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام گرفت ؛ دیدار رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از پیشکسوتان ورزش تربت حیدریه با امام جمعه

همزمان با هفته دفاع مقدس رئیس اداره ورزش و جوانان به همراه جمعی از پیشکسوتان ورزش شهرستان با امام جمعه تربت حیدریه دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان ، امام جمعه تربت حیدریه در این دیدار با تاکید بر اهمیت توجه به هدف والای شهدا و ایثارگران بعنوان الگوی جامعه ورزش گفت: میدان ورزش باید جلوه گاهی از فرهنگ جوانمردی و ایثار باشد و ورزشکاران بعنوان الگوهای نسل جوان بایستی نسبت به مکارم اخلاقی دقت نظر بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عصمتی توجه و توکل بر خدا را سرمنشا موفقیت در کارها برشمرد و اظهار داشت : در حوزه ورزش نیز همچون تمامی حوزه ها سه اصل مهم توکل به خدا، تواضع در مقابل بندگان خدا و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود بایستی مدنظر قرار گیرد تا با موفقیت به سرمنزل مقصود برسیم .
وی از ورزش بعنوان عامل سلامت جسم و روح نام برد و بیان داشت : در بسیاری از فعالیت های ورزشی معنویت بر سایر جنبه ها غلبه دارد و همین عامل سبب می شود تا علاوه بر تامین سلامت جسمانی به سلامت روحی افراد نیز کمک شود .
رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز در این نشست حوزه ورزش را فضایی مستعد برای فرهنگ سازی نامید و گفت: توجه به ابعاد معنوی و فرهنگی بعنوان یک اصل مهم در سیاست های اداره ورزش و جوانان لحاظ شده است و نسبت به فرهنگ سازی در فضای ورزش اهتمام جدی داریم.
مجید رضایی در ادامه به نقش جامعه روحانیت در ترویج فرهنگ ورزش پرداخت و افزود : انتظار داریم تا جامعه روحانیت بعنوان سفیران فرهنگی ورزش نسبت به ترویج این فرهنگ عام المنفعه حساسیت بیشتری داشته باشند و از این طریق بتوانیم در مسیر توسعه پایدار جامعه مبتنی بر سلامت جسمی و روحی گام های موثری برداریم و به جامعه ای مبتنی بر نشاط ، سلامت جسمی و روحی دست یابیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا