اخبار ایران و جهاناخبار شهرستان

افتتاح یک زورخانه خیر ساز در تربت حیدریه

زورخانه خیر ساز(مرحوم ابراهیم معمر) همزمان با هفته جوان و با حضور مسئولین کشوری و استانی در روستای فرزق تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه همزمان با هفته جوان و شب میلاد حضرت ولیعصر(عج) زورخانه خیر ساز«مرحوم ابراهیم معمر» با حضور نایب رئیس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای کشور و شماری از مسئولین استانی و شهرستانی » در روستای فرزق تربت حیدریه افتتاح شد.
کار ساخت این بنای ورزشی که بنام‌«مرحوم‌ابراهیم‌معمر» نامگذاری شده در روستای فرزق تربت حیدریه در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع متعلق به آقای «محمدعلی معمر» از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و پس از گذشت ۲۲ ماه با صرف هزینه ۲۱میلیارد ریال توسط این خیر نیک اندیش در شب عید نیمه شعبان به بهره برداری رسید

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش های زورخانه ای کشور در آیین افتتاح این زورخانه با قدردانی از خیرین ورزشی گفت: مسیر توسعه ورزش در کشور با همت خیرین سرعت بیشتری خواهد گرفت و این امر رغبت و انگیزه مضاعف برای اقشار مختلف جامعه را در پی دارد.
سید حسن سبزواری افزود: به هرطریقی که بتوانیم جوانان و نوجوانان بیشتری را به انجام فعالیت های ورزشی جذب کنیم به همان میزان ازآسیب های مختلف اجتماعی پیشگیری می شود و در این بین نقش خیرین در ساخت و ساز اماکن ورزشی بسیار چشمگیرو تاثیرگذار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز در این مراسم با تقدیر از خانواده مرحوم معمر بیان داشت: روستای فرزق در تربت حیدریه یکی از مناطق مستعد در زمینه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای است و در دهه اخیر شاهد درخشش ورزشکاران این منطقه در رشته های مختلف زورخانه ای در سطوح ملی و فراملی بوده ایم.
مجیدرضایی خاطرنشان کرد: با افتتاح این زورخانه در روستای فرزق ورزشکاران بیشماری از این منطقه و مناطق اطراف از امکانات این مکان ورزشی بهره مند خواهند شد و ترویج و توسعه فرهنگ ورزش های پهلوانی در بخش های همگانی و قهرمانی را در پی خواهد داشت

در این مراسم که با حضور ، دبیر هیئت پهلوانی و ورزش های زورخانه ای خراسان رضوی، رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای تربت حیدریه و شماری از مدیران و مسئولین محلی همراه بود، شال ترویج فرهنگ پهلوانی فدراسیون ورزش های زورخانه ای به «محمدعلی معمر» خیر ورزشی روستای فرزق اهدا شد.م/ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا