اخبار شهرستان

با حضور مسئول کمیته بوچیای هیئت جانبازان معلولین خراسان رضوی انجام شد: آغاز فرایند استعدادیابی توانیابان ذهنی حرکتی در تربت حیدریه

مددجویان کم توان ذهنی و حرکتی در تربت حیدریه با حضور مسئولین کمیته های بوچیا و شنای هیئت ورزش های جانبازان و معلولین خراسان رضوی بمنظور فعالیت در رشته های مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در این سنجش بیش از ۴۰ توان یاب جسمی حرکتی شرکت داشتند که زیر نظر وحید نیک فرجام مسئول کمیته شهرستان ها و کمیته بوچیا و مجیدغفاریان کمیته شنای هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان برای رشته های فوتبال ۷نفره و دوومیدانی استعدادیابی شدند.

نیک فرجام مسئول کمیته بوچیای استان در خصوص استعدادیابی این رشته گفت: با توجه با ظرفیت و پتانسیل موجود در تربت حیدریه در جلسه ای ویژه معلولان دچار فلج مغزی شدید (cp) ، بیماریهای عصبی- عضلانی شدید (مانند افراد دچار میوپاتی) و یا قطع نخاع (از ناحیه گردن) استعدادیابی رشته بوچیا در تربت حیدریه انجام می شود.

بوچیا رشته ای تفریحی-توپی است که برای معلولان با پایین ترین سطح توانایی جسمی و حرکتی طراحی شده است. این ورزش تحت نظارت فدراسیون جهانی بوچیا اداره و جز رشته های پارالمپیکی محسوب می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا