دسته‌بندی نشده

با رعایت شیوه نامه های بهداشتی: اولین کارگاه آموزشی ورزش های بومی محلی در تربت حیدریه برگزار شد

هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تربت حیدریه از برگزاری اولین دوره توجیهی رشته های ورزشی بومی محلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه علی حسین زاده با بیان خبر فوق اظهارکرد: در این دوره آموزشی که با تعداد محدود و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار شد ۴۹نفر (۳۰ خانم ، ۱۹ آقا) از شهرستان های خواف، فیض آباد، مشهد، تربت حیدریه و بخش های تابعه شهرستان شرکت داشتند که بمدت یک روز زیر نظر سمیه رضایی مدرس رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی ج.ا.ا و نایب رئیس هیئت استان با آموزش کلی و مقدماتی رشته های بومی محلی و کلاسیک ورزش های روستایی آشنا شدند.

حسین زاده هدف از برگزاری این کارگاه را توسعه فعالیت های هیئت در بخش مربیگری و داوری عنوان کرد و گفت: این دوره آموزشی پیش نیاز دوره های مربیگری و داوری درجه ۳ رشته های ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی است و شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت از هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی را دریافت خواهند کرد.

سمیه رضایی مدرس این کارگاه نیز با اشاره به این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا این اولین دوره آموزشی در شرق کشور است در خصوص سر فصلهای آموزشی در این دوره گفت: مزایای رشته های بومی محلی ، نحوه اجرای آنها و بخشی از نحوه داوری در مسابقات، مهمترین مواردی است که شرکت کنندگان بصورت تئوری در این دوره فراگرفتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه با تاکید بر توسعه ورزش های بومی محلی و روستایی گفت: تربت حیدریه همواره از پیشتازان این حوزه در سطح استان بوده و تقویت بخش آموزش در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

مجید رضایی ترویج فرهنگ ورزش های روستایی و بومی محلی و گسترش همگانی آن را مهمترین هدف مورد نظر این اداره و هینت مربوطه دانست و حمایت و تعامل گسترده تر مسئولین استانی بویژه در امر برگزاری دوره های آموزشی را در این خصوص خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا