اخبار شهرستان

بیست و ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در تربت حیدریه برگزار شد

در بیست و ششمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه که با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان و جمعی از رؤسای ادارات عضو ستاد برگزار شد موضوع غنی سازی اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کارقرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه سید حمیدرضا امینی در این نشست با تاکید بر لزوم توجه جدی تمامی دستگاه ها به موضوع اوقات فراغت و بهره برداری مناسب و مطلوب از این ایام خاطر نشان کرد:آنچه بایست به آن توجه شود این است که اوقات فراغت منحصر به تابستان نیست و در تمام ایام سال باید تداوم داشته باشد. وی افزود توسعه سلامت عمومی،ایجاد نشاط اجتماعی واستعدادیابی مهتمرین اهدافی است که در اوقات فراغت بدان پرداخته می شود و این مهم نیازمند برنامه ریزی و نظارت دقیق است.
رئیس اداره ورزش و جوانان با بیان این نکته که مشارکت دستگاههای اجرایی مختلف در غنی سازی اوقات فراغت گامی موثر در پرهیز از موازی کاری و بالابردن کیفیت فعالیتها خواهد بود افزود: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای ایجاد روحیه خود باوری و شناسایی و پرورش استعدادها در قشر جوان و نوجوان می باشد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نیز دراین نشست توجه به موضوع اوقات فراغت بویژه در قشر جوان و نوجوان را از عوامل موثر در پیشگیری و کاهش اسیب های اجتماعی خواند و افزود: بایستی با تعامل همه جانبه و برنامه ریزی صحیح به جلب مشارکت حداکثری خانواده ها و اقشار مختلف جامعه درغنی سازی اوقات فراغت بپردازیم و از این فرصت برای افزایش اعتماد خانوده ها بنحو مطلوب استفاده نماییم.
مهدی ناصری تعیین شاخص هایی برای ارزیابی طرح های اوقات فراغت را ابزاری لازم برای سنجش کمیت و کیفیت این طرح ها دانست و خاطر نشان کرد وظیفه همه مسئولین و دستگاه ها است که در این راستا تلاش کنند.
وی همچنین توجه به حاشیه شهرو فعالیت های حرفه آموزی و مهارتی در ایام اوقات فراغت را از موضوعات حائز اهمیت خواند و تصریح کرد در این بخش نیز بایستی از تمامی ظرفیت های شهرستان استفاده نمود.
بیمه ورزشی ورزشکاران و بیمه مسئولیت اماکن برگزاری کلاسها،استفاده از مربیان دارای مجوز،استعداد یابی و توجه به آموزش در امر برگزاری کلاسهای اوقات فراغت ،توجه به مباحث فنی و مهارتی،توجه به برگزاری دوره های آمادگی در بلایای طبیعی و مواجهه با مخاطرات،کارگاه های موضوعی در مباحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی(فضای مجازی،سبک زندگی سالم و…)بصورت دوره ای، برگزاری پاتوق های فرهنگی،گردشگری هویتی و گفتمان هایی با مشارکت مسئولین و جوانان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
است تربت حیدریه در حوزه های آموزش و پرورش،بسیج،هلال احمر،فنی و حرفه ای،شهرداری، بهزیستی،کمیته امداد،فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی در تابستان ۹۷اقدام به برگزاری کلاسهای اوقات فراغت در رشته های مختلف نموده است.
اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان ۹۷ رابا هدف جذب گروههای سنی نونهال،نوجوانان وجوان،ساماندهی ورزشکاران و استعدادیابی در رشته های مختلف ازاواسط خرداد ماه در۲۳رشته ورزشی اسکیت ،بدمینتون،بسکتبال،بوکس،تکواندو،تنیس روی میز،تیراندازی،جودو،ژیمناستیک،شطرنج،شنا،فوتبال،کاراته،کشتی،سنگ نوردی،کونگ فو،والیبال،وزنه برداری،ووشو،ورزشهای رزمی،هندبال،تنیس خاکی و اسکواش و در دو گروه دختر و پسر آغاز نموده که از۱۰تیرماه فعال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا