اخبار شهرستان

در نشست مشترک با رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان مصوب شد : تشکیل شورای راهبردی توسعه ورزش روستایی در تربت حیدریه

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی خراسان رضوی با سفر به تربت حیدریه در نشستی مشترک با رئیس اداره ورزش و جوانان ، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و نمایندگان اداره ورزش و جوانان و اعضای هیئت در بخش های تابعه شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه، سیدحمیدرضا امینی در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه ورزش در روستاها بعنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی و عدالت در توزیع خدمات بیان داشت : خانه های ورزش روستایی در ساماندهی ورزش مناطق روستایی و کم برخوردار نقش مهمی دارند و اولویت ما نیز در این حوزه توسعه خانه های ورزش روستایی است .

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه به همدلی در فضای ورزش روستایی بعنوان راهگشای پیشرفت اشاره داشت و افزود : روستاها بعنوان پایگاه بزرگ استعدادهای ورزشی نیاز به نگاه ویژه دارند و اعضای هیئت ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی در شهرستان باید برنامه ریزی های خود را در گام نخست برای ترویج ورزش در روستاها و سپس استعدادیابی معطوف نمایند.

در ادامه این نشست رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی خراسان رضوی ساماندهی فعالیت های ورزشی هیئت ها در شهرستان ها را ضروری دانست و اظهار داشت : توسعه ورزش روستایی در دوبخش همگانی و قهرمانی همگام با هم یکی از اهداف مورد توجه این هیئت است و معتقدیم روستاها سرشار از استعدادهای ورزشی هستند که میتوانند در میادین بزرگ بین المللی نیز بدرخشند.

محمدرضا خوش باطن فضای ورزش روستایی تربت حیدریه را مستعد پیشرفت ارزیابی کرد و ضمن اشاره به افت جایگاه این شهرستان در استان نسبت به سال گذشته گفت : با توجه به پتانسیل بالای تربت حیدریه در ورزش بومی محلی و فضای همدلی حاکم بر این مجموعه انتظار داریم ورزش روستایی در تربت حیدریه با سرعت بالاتری مسیر پیشرفت را طی کند و ورزشکاران شهرستان حضور پررنگ تری در فعالیت های همگانی و قهرمانی داشته باشند.

خوش باطن ضمن تاکید بر حمایت دهیاران و بخشداریها بعنوان بازوان توانمند حوزه ورزش روستایی تلفیق این حوزه به اضافه مشارکت مسئولین ورزش روستایی را عامل رشد ورزش در بخشها خواند واخاطر نشان کرد: بدین منظور تشکیل شورای راهبردی توسعه ورزش روستایی می تواند راهگشا و تربت حیدرهی نیزبعنوان شهرستان پیشتاز در این حوزه اقدام نماید.

همچنین علی حسین زاده رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی تربت حیدریه در این نشست به عملکرد و دستاوردهای این هیئت اشاره و عنوان داشت : یکی از درخواست های ما از هیئت استان ارائه تقویم مدون کوتاه و بلند مدت است تا بتوانیم برنامه ریزی و اقدامات خود را در این راستا  پیش برده و علاوه برحضور موثرتر در مسابقات و المپیادها در راه شکوفایی استعدادهای ورزش روستایی و توسعه همگانی این رشته ها گام برداریم .

گفتنی است، استقلال عملکردی بخش ها و نقش نظارتی هیئت شهرستان، تدوین تقویم جامع ورزش روستایی در شهرستان،تعریف سرفصل اعتباری مختص ورزش در منابع دهیاریها، و رگزاری جشنواره های فصلی از دیگر مصوبات این نشست بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا