اخبار شهرستان

دوره مربیگری هندبال در تربت حیدریه برگزار شد

نایب رییس هیئت هندبال تربت حیدریه از برگزاری یک دوره آموزش مربیگری درجه سه هندبال ویژه بانوان در این شهر خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه فاطمه کوهجانی در خصوص این دوره آموزشی گفت: این کلاس اولین دوره مربیگری هندبال بانوان در تربت حیدریه بود که با حضور ۲۴ متقاضی از استان های خراسان شمالی و شهرستان های تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، بردسکن، رشتخوار، کشامر، مه ولات زاوه بمدت یک هفته در سالن شهدای نهم دی برگزار شد.

 فاطمه کوهجانی اظهار داشت: تدریس این دوره  مربیگری را «فاطمه اکبرنژاد» مدرس رسمی فدراسیون هندبال کشور برعهده داشت و متقاضیان در دو بخش تئوری و عملی اصول مربیگری، مباحث روانشناسی و اخلاقی در مربیگری،اصول پایه در هندبال، آخرین تکنیکها و تاکتیها و طراحی تمرینات هندبال را فراگرفته و تمرین کردند.

علی اکبر مختاری فر رئیس هیئت هندبال تربت حیدریه نیز هدف از برگزاری این دوره برای نخستین بار در شهرستان را رشد کمی و توسعه کیفی رشته هندبال توصیف کرد و گفت: استفاده از مربیان کارازموده، علمی و بروز مهمترین ابزاری است که زمینه توسعه و پیشرفت رشته های مختلف ورزشی در دوبخش همگانی و قهرمانی فراهم می کند .

به گفته وی : در تربت حیدریه  بیش از ۳۰۰ ورزشکار هندبال در دو بخش آقایان و بانوان و گروه های مختلف سنی فعالیت دارند و با توجه به افزایش متناوب این تعداد نیاز به استفاده از نیروی انسانی متخصص نیز بیش از گذشته احساس می شود و امیدواریم با برگزاری این دوره شاهد رشد و توسعه رشته هندبال شهرستان بویژه در بخش بانوان باشیم.

برگزاری آزمون تئوری و عملی پایان بخش این دوره مربیگری بود و پذیرفته شدگان پس از تایید نهایی فدراسیون کارت مربیگری درجه۳ هندبال را از سوی فدراسیون هندبال ایران دریافت خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا