اخبار شهرستان

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی تربت حیدریه: از ابتدای سال چهارده عنوان فعالیت ورزشی در ایام نوروز و هفته جوان اجرا شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری چهارده عنوان جشنواره و مسابقات بومی و محلی بمناسبت ایام نوروز و گرامیداشت هفته جوان در چهار بخش تابعه شهرستان برگزار شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه علی حسین زاده اظهار کرد: نوروزگاه امسال که مقارن با ولادت حضرت علی اکبر و هفته جوان بود فرصت بسیار مناسبی برای اجرای فعالیت های ورزشی عمومی در سطح شهر و روستا فراهم کرد و این هیئت با برنامه ریزی انجام گرفته توانست چهارده عنوان فعالیت ورزشی مختلف را در بخشهای مرکزی، رخ و بایگ برگزار کند. 

حسین زاده راه اندازی پاتوق ورزشهای خانوادگی با محوریت رشته های بومی ومحلی در پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه را یکی از مهمترین این رویداد ها عنوان کرد و گفت: به همت شهرداری تربت حیدریه و مشارکت این هیئت در نوروزگاه ۱۴۰۰ بمدت ۱۰ روز پاتوق ورزش های بومی محلی و بازیهای خانوادگی در رشته های دارت، یقل دوقل، هفت سنگ، دال پلان، دوز، استاد سواری و داژبال راه اندازی شد که استقبال بیش از ۵۰۰ نفر را بدنبال داشت. 

او افزود در بخش رخ و در شهر رباط سنگ ۸ تیم و در روستای سلطان آباد ۷ تیم فوتسال بمناسبت هفته جوان به رقابت پرداختند و مسابقات پرتاب وزنه و تنیس روی میز و جشنواره بازی های بومی محلی نیز در این بخش با مشارکت بیش از یکصد ورزشکار برگزار شد. 

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با اشاره به برگزاری مسابقات و جشنواره بومی محلی در رشته های تنیس روی میز، هفت سنگ، دارت، یک قل دوقل و فوتبال دستی در دو روستای بوری آباد و سرهنگ بخش مرکزی و مسابقات گوی بازی در روستای بسک بخش بایگ گفت: فعالیت های ورزشی در این مناطق با شرکت بیش از یکصد ورزشکار بمناسبت گرامیداشت هفته جوان، روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت انجام شد. 

علی حسین زاده با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد مشارکت حدود یکهزار نفر از گروه های سنی متفاوت در جشنواره ورزشی و مسابقات مختلف این هیئت در سطح شهر و روستاهای تربت حیدریه بودیم تصریح کرد: ایجاد نشاط و ترویج و احیای بازیهای سنتی و بومی مناطق مختلف از مهترین اهداف برگزاری این جشنواره های ورزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا