اخبار ایران و جهاناخبار شهرستان

صعود کوهنوردان تربت حیدریه از بلندای زاگرس تا بام ایران

کوهنوردان تربت حیدریه در یک ماه گذشته ۱۷هزار و ۵۷۹ متر صعود موفق را به پنج قله بنام و مرتفع کشور به نام خود به ثبت رساندند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در این پنج پیمایش که به ترتیب به قلل «اشترانکوه، دماوند، شاهوار و گاوکشان» صورت گرفت  ۷۵ کوهنورد موفق به صعود شدند.

رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی شهرستان با بیان اینکه از این تعداد ۲۶ ورزشکار را بانوان کوهنورد شهرستان تشکیل دادند گفت: در صعود به بام ایران که با هدف آماده سازی جهت صعود برون مرزی به قله «مون بلان فرانسه» انجام شد ۴ کوهنورد این شهرستان از تیم ترنم باران به سرپرستی حامدحاجی زاده قله ۵۶۷۱ متری «دماوند» را فتح کردند.

سیدمحمد هاشمی زاده در خصوص صعود دو تیم کوهنوردی از گروه کیانمهر به قلل «اشترانکوه و گاوکشان» بیان داشت: آخرین صعود کوهنوردان تربت حیدریه به قله «اشترانکوه» مربوط به سال ۸۷ است و بعد از گذشت ۱۴ سال تیمی ۴۵ نفری از کوهنوردان این شهرستان به سرپرستی علی علیزاده در پیماشی دو روزه با گذر از بخشی از رشته های کوه  زاگرس در استان لرستان بر بلندای قله ۴۱۵۰ متری «اشترانکوه» ایستادند و ۲۱ کوهنورد این گروه نیز به سرپرستی روح ا… عزیز پور در پیمایشی موفق توانستند به قله ۳۸۱۳ متری «گاوکشان» در استان سمنان صعود کنند.

هاشمی زاده با اشاره به صعود به بام استان سمنان گفت: در این برنامه ۵ کوهنورد از گروه دوندگان کوهستان به سرپرستی بهرام سلطانی بر فراز قله ۳۹۴۵ متری «شاهوارد» در شهرستان شاهرود  صعود کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا