اخبار شهرستان

کار بزرگ خیّر کوچک تربت حیدریه

مدرسه فرسوده تربت حیدریه به همت خیّر جوان شهرستان وبا مساعدت و همیاری خیرین،اداره ورزش و جوانان،شهرداری وشورای شهر،اصناف،سپاه،دانشگاه علوم پزشکی و اداره برق، در طرح ستاد بازآفرینی محله های هدف مورد بازسازی قرار گرفت و همزمان با روز تشکل های مردمی در قالب مجموعه ای فرهنگی ورزش به افتتاح رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه سیدحمیدرضا امینی در تشریح این خبر اظهار داشت: مجموعه فرهنگی ورزشی شهید خطیبی تربت حیدریه،در جهت کمک به افزایش سرانه ورزشی و با هدف توزیع عادلانه امکانات و گسترش ورزش همگانی و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در محله ی شهید چمران(رباط بالا) شهرستان،از محله های هدف ستاد بازآفرینی شهری،به بهره برداری رسید.
رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن قدردانی از مسئولین عضو در ستادبازآفرینی شهری تربت حیدریه افزود:این مجموعه در گذشته به عنوان مدرسه در مقطع راهنمایی فعالیت داشته که سالهاست تخریب و بدون استفاده مانده و با مساعدت ساکنین محله و حمایت سایر دستگاه های اجرایی در طرح ستاد بازآفرینی قرار گرفت و به مجموعه ای فرهنگی ورزشی تبدیل شد.
امینی با بیان این نکته که مهمترین هدف برای ایجاد این مجموعه ورزشی کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج ورزش همگانی بویژه در حوزه بانوان می باشد خاطر نشان کرد:در حاشیه شهر و مناطق محروم معمولا بیشترین آسیب ها به چشم میخورد که توسعه فعالیت های ورزشی و فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان موثرترین کمک برای رفع این مهم خواهد بود.
وی تصریح کرد: ورود خیّرین به حوزه ساخت اماکن ورزشی اساسی ترین نیاز برای رفع چالش ها در این مناطق می باشد.
محمدرضا اسکندری جوان۱۹ساله شهرستان و موسس مجموعه فرهنگی ورزشی شهید خطیبی نیز هدف خود را از احداث این مجموعه علاوه بر اشتغال زایی،کمک به رفع معضل اعتیاد در این منطقه و ارائه خدمات به قشر کم برخوردار که ساکن آن منطقه هستند بیان داشت و گفت:اگر حمایت مسئولین تمامی دستگاه های اجرایی را داشته باشیم ورزش با صرف هزینه ای کمتر می تواند از بسیاری ازعوارض پرهزینه و آسیب های اجتماعی جبران ناپذیرپیشگیری کند.
گفتنی است مجموعه فرهنگی ورزشی شهید خطیبی تربت حیدریه با مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر۷۰۰میلیون ریال با حضورجمعی از مسئولین،خیّرین و اهالی محل شب گذشته بازگشایی و مورد استفاده اهالی و بیش از ۳۰۰ورزشکارقرار گرفت.
این مجموعه در حال حاضر شامل یک گود ورزش های زورخانه ای،سالن رزمی،زمین والیبال وفوتبال و دربخش فرهنگی نیز شامل کتابخانه،اتاق مشاوره خانواده وترک اعتیاد، اتاق آموزش طب سنتی و کلاس های هنری و حرفه آموزی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا