اخبار شهرستان

پنجمین جلسه مجمع مشورتی جوانان تربت حیدریه برگزار شد

با حضور رستمی فرماندار تربت حیدریه،داوودیان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری،نیرویی مشاور فرماندار در امور جوانان و رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه پنجمین جلسه مجمع مشورتی جوانان این شهرستان با هدف ارزیابی عملکرد و اهداف پیش روی مجمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه سیدحمیدرضا امینی در این نشست با یادآوری اصل جوان باوری و جوان یاوری به عنوان رکن اساسی تشکیل مجمع مشورتی جوانان افزود: تشکیل بیش از ۲۰سازمان مردم نهاد جوانان و احداث خانه جوان در تربت حیدریه از مهمترین اقداماتی است که به تحقق این امر کمک خواهد کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه توجه به نیازهای قشر جوان بویژه در حوزه اشتغال را وظیفه تمامی دستگاه ها و مسئولین بیان کرد و گفت: تشکیل مجمع جوانان می تواند فضای مناسبی برای پیگیری مطالبات این حوزه را فراهم نماید.
امینی در پایان شناخت و پرورش استعدادها و بررسی فرصتها و چالشهای حوزه جوان را از دیگر اهداف مورد نظر تشکیل مجمع مشورتی جوانان برشمرد و خاطر نشان کرد:تقویت روحیه مشارکت،گرایش به خرد جمعی و نخبه پروری می بایست از مباحث جدی مورد توجه اعضای این مجمع باشد.
معاون استاندار وفرماندار تربت حیدریه نیز در این نشست اثر گذاری تشکل های مدنی همچون مجمع جوانان را مرهون بهره گیری از تمامی فرصتها و منابع خواند و افزود: بن بست های موجود در ادوار مختلف همان چالشهایی است که با تدبیر، تفکر ونیروی جوانی می تواند تبدیل به فرصت شود
علی رستمی تصریح کرد:مسئولین نیز در این راستا می بایست نقش تسهیل گری خود را به بهترین نحو به انجام برسانند.
مقام عالی دولت در شهرستان دستیابی به اهداف توسعه از طریق فعالیت های گروهی و اجتماعات سازمان یافته جوانان و بانوان را هرچند زمانبر ولی موثر قلمداد کرد و افزود: این مجمع و سایر مجامع غیردولتی و غیرانتفاعی می باست تلاش کنند فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی و بدور از اعمال سلایق و علایق شخصی پای در عرصه نهاده و در چهارچوب قوانین و برنامه ای مدون ، با شناسایی و اولویت بندی نیازها،ظرفیت سنجی منطقه و بکار بستن ابزار و منابع موجود در راه رشد و توسعه شهرستان گام بردارند.
حمیدنیرویی مشاورفرماندار در امورجوانان شهرستان نیزبا بیان این مطلب که جلب اعتماد مردمی امروزه بزرگترین سرمایه نظام است خاطر نشان کرد: کرامت انسانی جوان و اثرگذاری مطلوب آن در مسائل مختلف مهمترین موضوعی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین مطالبه گری به حق از سوی جامعه و انتظار پاسخگویی به موقع و صحیح از سوی مسئولین را عامل موفقیت هر تشکل و سازمان مردمی خواند و افزود: اعتماد به جوانان در حوزه های مختلف اهرمی است که چنانچه به درستی استفاده شود زمینه توسعه پایدار را فراهم خواهد کرد.
در پایان این نشست اعضای هیئت رئیسه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی مجمع مشورتی جوانان تربت حیدریه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا