اخبار شهرستان

پاسداشت فاتحان سکوی عشق از سوی جامعه ورزش تربت حیدریه

اولین یادواره شهدای ورزشکار تربت حیدریه با عنوان فاتحان سکوی عشق و با حضور مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ، رئیس اداره ورزش و جوانان ، مسئولین محلی و جامعه ورزش شهرستان در حسینیه ثارالله تربت حیدریه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ، سیدحمیدرضا امینی در خصوص این همایش که با مشارکت سپاه و بسیج،بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان برگزار گردید با اشاره به رشادت های شهدای ورزشکار در طول سالهای دفاع از میهن اظهار داشت : شهدا الگوهای جامعه ورزش ما هستند و بایستی تلاش کنیم با برگزاری چنین همایش هاو یادواره هایی در جهت زنده نگه داشتن یاد این دلاورمردان و تقویت بعد معنوی ورزش هم گامی موثر برداریم .

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه ورزش را عرصه تلاقی ایمان و نشاط دانست و افزود : شهدای ورزشکار در میدان جنگ با افتخار مدال شهادت برگردن آویختند و امروزه نیز ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی در راه برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با الگو گرفتن از همین شهدا افتخار آفرینی می کنند .

سردار حسینعلی یوسفعلیزاده سخنران این مراسم نیز در سخنان خود، یادواره های شهدا را فرصت مغتمنمی برای پرداختن به ابعاد گوناگون زندگی شهیدان برشمرد و گفت : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه به معنای دفاع از ارزشها و قداست هاست و وظیفه همه ما این است تا آرمان های والای شهیدان را در جامعه زنده نگه داریم  . از مسئولین نیز انتظار می رود تا با پرداختن به زوایای مختلف زندگی شهیدان آرمان های این بزرگمردان را جامعه جاری سازند و تنها به استفاده از اسم شهدا بسنده نکنند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه بیان داشت : جامعه ورزش کشور  در دوران جنگ با حضور حماسی خود جانانه در راه دفاع از میهن جنگیدند و مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم نمودند و امروز در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی همین نیروی جوان و ورزشکار خواب را از چشم دشمنان قسم خورده ملت ربوده و قطعا الگو گرفتن از شهیدان در ادامه مسیر نیز چراغ راه تعالی خواهد بود .

گفتنی است در پایان این همایش که همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)برگزار شد و با قرائت میثاق نامه شهدا همراه بود از یادگاران و خانواده های معزز ۳۲ شهید ورزشکار تربت حیدریه تجلیل به عمل آمد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا